ich habe mit einem Kunden einen längeren Schriftwechsel, bis er mir diese unmissverständliche Antwort geschrieben hat:
Ich habe Heute auf der Website http://www.zonealarm.de einen Chat mit einem Supporter geführt und das Problem geschildert. Hier der Chat Inhalt:Von: "Klaus S***" <Klaus.S***@klaus-s****de>
Betreff: Aw: Infos zu DVR-Capture und Produktverbesserungen von Haenlein-Software
Datum: 12. Dezember 2014 17:15:04 MEZ
An: <Support@Haenlein-Software.com>
Hallo Herr Hänlein,
nach unserem Telefonat habe ich DVR Studio HD 3 auf meinem zweiten Rechner installiert. Das Programm startet und läuft ohne Probleme. Da ich auf diesem Rechner kein ZoneAlarm installiert habe, habe ich auf dem Rechner meiner Ehefrau ZoneAlarm (Freeware) komplett deinstalliert und siehe da, DVR Studio HD 3 startet und läuft auch auf diesem Rechner wieder ohne Probleme.
Vielen Dank für die freundliche Unterstützung und viele Grüße
Klaus S*****
Der Supporter hat den Chat einfach geschlossen und uns somit einfach ignoriert.Welcome to ZoneAlarm Service Dept Live Chat.
An online chat agent will be with you shortly.
You are number 1 in the queue.
Thank you for waiting.
You are now chatting with 'Curt H.'
Your Ticket ID for this chat is LTK12182048018065X
Curt H.: Thank you for contacting ZoneAlarm Live Chat. How may I help you today?
Ralf Haenlein: Please contact us in German. Your ZoneAlarm block our commercial Product DVR-Studio HD3 from http://www.Haenlein-Software.com
Ralf Haenlein: My phone number 06198 5790170
Curt H.: Hello Ralf, I do apologize but our support is only via chat in English.
Curt H.: If you want support in German, you can email this support.
Curt H.: emea-ticket@zonealarm.com
Ralf Haenlein: This ist the Mail from our customer:
Ralf Haenlein: Von: "Klaus S****" <****@klaus-****.de> Betreff: Aw: Infos zu DVR-Capture und Produktverbesserungen von Haenlein-Software Datum: 12. Dezember 2014 17:15:04 MEZ An: <Support@Haenlein-Software.com>
Hallo Herr Hänlein, nach unserem Telefonat habe ich DVR Studio HD 3 auf meinem zweiten Rechner installiert. Das Programm startet und läuft ohne Probleme. Da ich auf diesem Rechner kein ZoneAlarm installiert habe, habe ich auf dem Rechner meiner Ehefrau ZoneAlarm (Freeware) komplett deinstalliert und siehe da, DVR Studio HD 3 startet und läuft auch auf diesem Rechner wieder ohne Probleme.
Vielen Dank für die freundliche Unterstützung und viele Grüße Klaus S*****
Curt H.: From what you indicated, your running a free version. We are limited for the support offered for free version. Visit our user forums or we may we able to provide you basic support if you email the address I gave you. Otherwise all support is done in English.
Curt H.: https://www.zonealarm.com/forums/forum.php
Curt H.: Is there anything else I can assist you with today?
Ralf Haenlein: Well sure, our major software DVR-Studio HD 3 is blocked by Zone Alarm
Curt H.: Ok, have you tried to turn off ZoneAlarm? Does it work then?
Ralf Haenlein: Our customer uninstalled ZoneAlarm and afterwards our software worked well
Curt H.: Is ZoneAlarm installed right now?
Ralf Haenlein: so please try to find the reason for that
Ralf Haenlein: yes
Ralf Haenlein: we do not use zone alarm our self
Curt H.: Ok they will want to try shut down ZoneAlarm and make sure it works after.
Curt H.: If this program is being blocked, then you want to check the application controls in ZoneAlarm and click Programs, make sure it shows a green check mark for it.
Curt H.: Other than that, you can try changing the security settings.
Curt H.: Your internet connection may need to be added as Trusted within ZoneAlarm. The directions below will show you how to do this.
Curt H.: 1.) Open the ZoneAlarm client by double-clicking the Z icon in the lower right hand corner of your screen.
Curt H.: 2.) Select the Computer panel on the left hand side of the client. In the free version, you will need to click on View Details under the Firewall panel.
Curt H.: 3.) Click Settings to the right of Advanced Firewall. In the free version, you will need to click Settings to the right of Basic Firewall.
Curt H.: 4.) Set the Public Zone at Medium.
Curt H.: 5.) Click View Zones.
Curt H.: 6.) Your internet connection(s) will be listed here. Select each entry, and click Edit in the lower right. Set the Zone to Trusted for each connection and click OK.
Curt H.: 7.) Click the OK button in the lower right.
Curt H.: 8.) Reboot your computer to ensure that the changes have taken effect.
Curt H.: If this does not work, they will want to visit our user forums for answers. This is all we can do assist now with the free version.
Ralf Haenlein: we do not have the option to check that.
Ralf Haenlein: we offer a free demo software at our website
Ralf Haenlein: http://www.haenlein-software.com
Curt H.: I do not understand what you are saying.
Ralf Haenlein: at the download section go to Software and download DVR-Studio HD 3
Curt H.: This option is in our software, not the DVR Studio software.
Ralf Haenlein: please install the software to check the behavior of your security software
Curt H.: I am sorry, we do not do that.
Curt H.: As have explained already, we are limited for the support offered with free version.
Ralf Haenlein: this is of no interest for us.
Ralf Haenlein: your security software is blocking a commercial software free from viruses
Curt H.: I have already explained what they try to do.
Ralf Haenlein: so this is an not acceptable situation for us
Ralf Haenlein: we still had an equal situation with kaspersky
Ralf Haenlein: viewtopic.php?p=35792#p35792
Curt H.: This chat has become unproductive. I am releasing this chat. Have a good day!
Curt H.: I am ending this chat session. If you have any other issues, feel free to open a new chat via the Support page. Thank you for using ZoneAlarm Live Chat.
Chat session has been terminated by the site operator.
Fakt ist anscheinend, dass sie für den Mist den Sie mit der Freeware Version anstellen auch keinen Support bieten.
Es bleibt den Usern also nur dieses "Produkt" unbrauchbare Produkt zu löschen.
Ich habe mit Maik Morgenstern von AV-Test gesprochen, der über seine Kontakte den Hersteller anschreiben wird.
Sollte mir nach Ablauf von 7 Tagen weiter Störungen von Zone Alarm gemeldet werden, werden wir unverzüglich rechtliche Schritte einleiten und das Thema an die ganz große Glocke hängen.
Wenn diese Firma diese Werbung braucht, so kann sie die auch bekommen.
Dass wir nicht uns das nicht gefallen lassen, kann man hier nachlesen:
viewtopic.php?f=62&t=6102